Saturday, April 9, 2011

Try my best to make it.

Assalamualaikum wbt..

This coming Friday, aku perlu submit project multimedia technology application.Ini merupakan tugasan group, dan setiap group diberikan task yang berbeza,Group aku telah memilih untuk membuat website.Selepas aku tengok-tengok cara untuk membuat website, aku rasa senang.But, yang menjadi big problem sekarang nie,while aku install XAMPP window 32 1.7.4, ada error kat file apache 2.2. aku.Yang lain berjaya install.Akibat xberjaya install file apache 2.2, kat XAMPP control panel application aku ada problem kat apache 2.2, di mana dia xrunning even dah berpuluh kali aku start dan refresh.Sangat frust,dan aku dah cuba dari semalam.Aku xboleh nak proceed ke step seterusnya.Hanya MySql aku je yang running.Apa yang aku dapat information, untuk install benda-benda yang perlu buat website yang big problem actually.After success install, untuk buat website adalah senang.Aku try cari untuk yang xamm window 32 1.7.3.Unfortunately, hanya ada installer yang latest je.


Itulah yang berlaku after aku install.Apache aku still xrunning.Aku xtaw kenapa perlu ada error kat port 80 443.Aku xkan give dengan mudah.

4 comments:

  1. kdng2 kan bila tak boleh running 2...cuba try browser lin ponya web....
    kdng2 blh...law tak dpt jgk try uninstall...pas2 bru install balik....

    ReplyDelete
  2. dah dapt dah..mslhnya len lak yg timbul...skype,oovoo n ym lak stop working lak...
    dah uninstall joomla..tp still xjd..

    ReplyDelete
  3. ape 2??otak linda sush cket nk digest bnde2 alah nie..

    ReplyDelete