Friday, April 1, 2011

Impian yang xkesampaian

hello...hello...

Saya pernah bercita-cita untuk further study kat oversea dan impian tu masih ada. Impian saya tinggi melangit,tetapi usahanya habuk pon tarak. Saya hanya boleh salahkan diri sendiri saja.Kadang-kadang rasa malu dengan kawan-kawan yang study bersama time zaman hostel dulu.Mereka semuanya dapat further study ke oversea. Even ada yang xdapat pergi oversea pun, dia ambil medical. Rasa rendah diri sangat-sangat kat ARAH,WANI, and ASMA ZAKERI .


Mereka la teman study saya sewaktu saya belajar di Ahmad Maher. Result PMR kami semua dapat straight A. Then dari situ, kami semua berpisah. Masing-masing  ke sekolah baru kecuali ASMA. Tapi saya the only one yang hanya berada di UMP dan ambil course engeneering. Asma, even xpergi oversea, dia still belajar medical.Sejujurnya, saya rasa rendah diri dengan mereka. Mereka hebat ,sebab mereka rajin berusaha. Tetapi saya,semakin lama semakin malas.Kata-kata untuk berubah hanya di mulut sahaja.

Sampai satu saat, saya rasa macam putus asa. Saya terlalu leka dan berubah.Sudah tidak menjadi ulat buku lagi. Adakalanya, saya rasa berpindah sekolah merupkan kesilapan yang besar.Sepatutnya saya stay di MAHER. Saya bukan menyalahkan sekolah baru saya. Semangat untuk further study ke oversea masih berkobar-kobar. Semoga harapan dan impian saya akan tercapai.  Saya turut mendoakan kejayaan mereka.

No comments:

Post a Comment