Monday, May 30, 2011

Assalamualaikum wbt....

Hari nie, aku dah mengadap En.Hasmadi.Dia bukan supervisor aku.Tetapi dia macam bertanggiungjawab untuk tahu perkembangan aku kat sini.Mungkin dia banyak pengalaman kat sini dan dia adalah supervisor bahagian electrical.Siyesly, aku takut dengan dia sebab dia memang xpernah senyum pun.Dengan body ala-ala Afdhlin Shauki + muka ketat, lagi buat aku cuak hinggakan aku termimpi-mimpi pasal dia semalam.

Nasib  baik hari ini, aku xde kena hentam macam minggu lepas.Even ilmu aku, masih xpenuh di dada, dapat la juga aku menjawab soalannya.Dia cuma bagi aku 1/10 je dari jwapan-jawapan yang aku bagi.Kadang-kadang tue, aku jawab je dengan confident even aku xde idea nak jawab soalan-soalan dia.Lagipun, dia nak tengok communication skill aku macam mana.Saat-saat yang ngeri dah berlalu bagi aku.Next week aku kena jumpa dia lagi.Dia sangat cool tadi.I like...Dia pun dah boleh gelak-gelak time aku jawab soalan dia.

Hari nie, seperti biasa, aku kena siapkan project yang dia orang bagi.Sebelum nie, aku main buat je bila lecterur bagi schematic diagram.Kat sini aku dah ringan mulut nak tanya-tanya.Tapi, satu benda aku xboleh terima bila PLC adalah sama macam relay.Aku rasa confuse sesangat.Before this, aku cuma taw PLC adalah buat program.Betapa xamek pedulinya aku time study.Kadang-kadang, rasa malu dekat pekerja-pekerja kat sini.Dia orang lagi banyak ilmu dari aku kot.

Ada seorang mamat ni cakap kat aku "ko bakal golongan profesional, sepatutnya ko taw lagi banyak benda dari aku.Aku sekolah xde la tinggi macam ko".Time tue, aku memang rasa sangat kelu untuk berkata-kata.I'm speechless.Betul cakap En.Nik (lecterur micro-c), budak-budak sekarang ilmu penuh di folder bukan di dada.So, aku masti work more-more hard kat sini.Nanti, xde la aku malu.Niat aku sebelum ni untuk enjoy datang pactical perlu aku betulkan.Untuk kawan-kawan aku yang tengah Practical, moh la kita betulkan niat ye.

No comments:

Post a Comment