Thursday, March 31, 2011

Engineering student

hello...hello...

Saya adalah student bachelor of electrical & electronic engineering dan berada semester 6 in UMP terchenta.
Saya xpernah pun berangan untuk menjadi engineering student even sangat suka calculation.Cita-cita saya mahu jadi dokor gigi.Nampak cool dan bergaya bila dapat pakai lab coat colour putih. Tetapi,disebabkan kemalasan dan ketidakpandaian saya, xdapat la saya jadi doktor gigi.Saya minat nak jadi dentist,tapi aku geli nak tengok gigi orang tutttttttt..Saya juga pernah berminat nak jadi pilot.Tetapi,ketinggian menghalang Saya..Bukan sebab Saya terlampau tinggi,tapi saya rendah sikit (147.5cm)..Dengan ketinggian saya yang xberapa nak tinggi itu,sangat mustahil untuk saya diterima masuk kan.???

Zaman sekolah rendah,apa itu engineering pun saya xpernah tau.Time matrik baru saya tau apa itu engineering. Mungkin aku dah ditakdirkan untuk jadi engineer electric(electronic). Yang paling saya xsangka, saya akan belajar electrical for 4 years.Sedangkan, saya xpernah berminat langsung topic electrical masa belajar fizik dulu.
First dapat tawaran untuk kemasukan ke U,aku menangis dapat course ni.Silap saya, sebab minta course nie semata-mata nak duduk UMP. 


Now, saya dah mula in love dengan course  nie sebab:

  • 70% adalah calculation.SO,aku xpayah nak menghafal sangat.
  •  saya dah rasa cool dapat bersaing dengan boys.
  • PSM (projek sarjana muda), saya akan dapat buat projek yang best even susah pun.
Berbeza dari dulu, saya sangat bersyukur sebab dapat course nie.Saya berdoa,agar dapat graduate next year,tanpa sangkut kat mana-mana paper.Insyallah aku nak sambung study lagi.Sesiapa yang nak sambung study,saya sarankan minta course ni sebab banyak peluang pekerjaan.Tanpa electrical, kita xboleh bergelap.hehehehe..Tanpa electronic, kita xkan dapat miliki gadget.

p/s :sesiapa yang baca post ni, tolong doakan kejayaan saya juga ya..thanks a lot..

No comments:

Post a Comment